1394-11-14 10:23
888
0
27046
حجت الاسلام ولی نژاد:

فعاليت هاي قرآني سرمايه بسيار عظيم نظام / باید در هر کوچه و محله خانه های قرآن راه اندازی شود

مديركل تبليغات اسلامي گلستان با بيان اينكه ۳۲ موسسه قرآني و ۱۲۰ خانه قرآني شهري در استان وجود دارد، اظهارداشت: اين تعداد خانه شهري در استان كفايت نمي كند بلكه بايد در هر كوچه، محله و مجتمع مسكوني اين خانه های قرآني وجود داشته باشند.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام والمسلمين نورالله ولي نژاد، مديركل تبليغات اسلامي گلستان، امروز (14 بهمن) در گردهمايي بزرگ فعالان و مديران مراكز قرآني استان گفت: به تعبير مقام معظم رهبري قرآن كتاب انقلاب اسلامي است.

وي با بيان اينكه پيوند انقلاب با قرآن است، افزود: بقا، ماندگاري و انتقال انقلاب به نسل جديد جامعه با قرآن ميسر مي شود چرا كه اين كتاب مقدس باعث سربلندي و فخر عالميان است.

حجت الاسلام ولي نژاد اظهارداشت: مردم جمهوري اسلامي ايران با شعار و سخنان قرآني و پرچم اهل بيت وارد عرصه شده اند و به پيروزي رسيدند.

امكانات قرآني بايد پاي كار آورده شود

وي با بيان اينكه جامعه ما بايد در حوزه قرآني تلاش هاي بسياري انجام دهند، تصريح كرد: بايد در اين راستا تمام امكانات خود را پاي كار بياوريم كه فعاليت هاي قرآني يک سرمايه بسيار عظيم براي جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شود.

مديركل تبليغات اسلامي گلستان با اشاره به اينكه استان گلستان يكي از استان هاي خوب كشور به شمار مي آيد، گفت: گلستان يک استان مذهبي و دينداري است و در عرصه هاي مختلف همچون؛ دفاع، برخورد با منافقين، حضور در حماسه 9 دي بسيار خوش درخشيده و همت بسيار بلندي به كار گرفته است.

وي افزود: هم مردم اهل تشيع و هم مردم اهل تسنن گلستان در حوزه قرآني تلاش بسياري دارند اما ساختار و ساماندهي وضع موجود ما با همت مردم فاصله دارد و ما نتوانسته ايم بستر فراواني براي مردم فراهم كنيم تا آنان به خوبي بتوانند از آن بهرمند شوند.

وجود 32 موسسه قرآني و 120 خانه قرآني شهري در گلستان

حجت الاسلام ولي نژاد با بيان اينكه 32 موسسه قرآني و 120 خانه قرآني شهري در استان وجود دارد، اظهارداشت: اين تعداد خانه شهري در استان كفايت نمي كند بلكه بايد در هر كوچه، محله و مجتمع مسكوني اين خانه های قرآني وجود داشته باشند.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه گلستان داراي يک هزار روستا است اما در حال حاضر تعداد یکصد و ۴۰ خانه قرآني روستايی در استان مشغول فعاليت است كه مي طلبد تا توجه بيشتري نسبت به آن صورت گيرد.

باید در هر روستا و محله شهری خانه قرآن تاسیس شود

مديركل تبليغات اسلامي گلستان گفت: در جنگ فرهنگي شهر ما بايد سنگر بندي شود كه بهترين سنگر، سنگر قرآن است و بايد در هر روستا و محله شهري خانه قرآني وجود داشته باشد.

وي با اشاره به اينكه اكنون ما با وضع مطلوب فاصله داريم، افزود: بايد برنامه قله اي قرآني ساختارمند به عنوان يک سنت حسنه در استان ايجاد شود.

حجت الاسلام ولي نژاد با بيان اينكه گلستان داراي دو هزار و 200 هيئت مذهبي و دو هزار و 230 مسجد است، اظهارداشت: با توجه به اينكه در روز عاشورا مردم گلستاني ما توانستند مبلغ 10ميليارد تومان نذورات پرداخت كردند بايد سعي كنيم انجمن خيريه قرآني در استان تاسیس شود تا مردم ما براي قرآن هم وقف داشته باشند و نذوراتي در اين راستا پرداخت كنند./شبستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.